Ψηφίζω ΑΠΟΧΗ, νυν και Αιέν

Επειδή η ψήφος αφ’ ενός μεν αποτελεί επιταγή χωρίς αντίκρυσμα, αφ’ ετέρου δε έχει καταστεί το κυριότερο μέσον για την ισόβια εξάρτηση και υποδούλωση του πολίτη στην εξουσία φαύλων προσώπων και μηχανισμών, γεγονός το οποίο ισοδυναμεί με την έσχατη ταπείνωση, με την καταρράκωση κάθε έννοιας ανθρώπινης αξιοπρέπειας, με την αποστέρηση του στοιχειώδους δικαιώματος του καθενός για ανεμπόδιστη προσωπική ανάπτυξη·

Επειδή ουδέποτε ο ψηφοφόρος προσέρχεται στην κάλπη ενημερωμένος πραγματικά για τις αληθινές θέσεις και προγράμματα των υποψηφίων συνδυασμών, ενώ, συνήθως, υποχρεώνεται να επιλέξει ευρισκόμενος υπό την πίεση εκβιαστικών διλημμάτων, λιγότερο ή περισσότερο απατηλών·

Επειδή το τελευταίο πράγμα που ενδιαφέρει όλους τους λειτουργούς της λεγόμενης δημοκρατικής πολιτείας είναι η προφύλαξη των ψηφοφόρων από τα αναρίθμητα ψεύδη που λέγονται και γράφονται, προφύλαξη η οποία θα ήταν δυνατή μόνον με τη νομοθετημένη ποινική διώξη της διασποράς ανεπιβεβαίωτων ή ψευδών ειδήσεων και με την ύπαρξη ανεξάρτητου και αδιάφθορου οργάνου το οποίο θα ήλεγχε αυτεπαγγέλτως, για την αλήθειά του, οτιδήποτε σχετικό με τον δημόσιο βίο λέγεται και γράφεται·

Επειδή οι πράγματι ασκούντες την εξουσία πολιτικοί σχηματισμοί και φορείς ουδόλως είναι γνωστοί στους ψηφοφόρους και ουδόλως ταυτίζονται με εκείνους που επιλέγει ο λαός διά της ψήφου του·

Επειδή η έννοια της πολιτικής ευθύνης δεν είναι τίποτε άλλο από μία, εκ των προτέρων εκδοθείσα και διαρκούς ισχύος, αθωωτική απόφαση για τα μεγαλύτερα εγκλήματα που διαπράττονται στην ανθρωπότητα, δεδομένου ότι τα εγκλήματα αυτά απολαμβάνουν του ατιμωρήτου χάρη στην κατοχυρωμένη βουλευτική ασυλία·

Επειδή το πολιτικό σύστημα που εδράζεται σε αυτήν την εκλογική διαδικασία συνιστά το τέλειο προκάλυμμα για να διεξάγεται κάθε ώρα και κάθε στιγμή ένας ακήρυκτος όσο και καταστρεπτικότατος πόλεμος, στον οποίο ουδείς γνωρίζει τον εχθρό και τον σύμμαχό του, τα μέσα άμυνας και επίθεσης, και στου οποίου τη διεξαγωγή ουδείς υγιής άνθρωπος συναινεί·

Επειδή, κατόπιν όλων αυτών, η δημοκρατία έχει καταλήξει να είναι ένας όρος κενός περιεχομένου, ένα εκκολαπτήριο ανικάνων δολίων παρασίτων, νοσηρών θεσμών, αφανών εξουσιαστικών μηχανισμών και διαρκώς μεγαλύτερων κοινωνικών δεινών·

Επειδή αυτή η «δημοκρατία» έχει ως μοναδικό της αποτέλεσμα την ανευθυνότητα, την αποχαύνωση, την ιδιωτεία και τον μαρασμό του πολίτη, καθώς επίσης τη διάλυση του κοινωνικού ιστού·

Επειδή δεν αναγνωρίζω νομιμότητα στα κρατικά όργανα που συντίθενται βάσει αυτής της εκλογικής διαδικασίας·

Επειδή μου αξίζει να ζω σε μια πολιτεία η οποία αγαπά και σέβεται τα μέλη της, η οποία τους εξασφαλίζει τις κατάλληλες συνθήκες για τη γνήσια και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις πρόοδό τους, για την προσωπική και συλλογική τους ευτυχία·

Επειδή προτίθεμαι να αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις για να οικοδομήσω υγιείς μορφές κοινωνικής συμβίωσης και οργάνωσης, για να βάλω στη θέση της σημερινής κοινωνίας των θεατρίνων, των σκιών και των τεράτων την κοινωνία των ελεύθερων, άξιων και οικειοθελώς υπεύθυνων ανθρώπων.

ΑΠΕΧΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΑΤΗ, ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΙΕΝ

Όποιοι συμφωνούν με την παραπάνω διακήρυξη, παρακαλούνται:
1. Να την αναρτήσουν και στο δικό τους ιστολόγιο, και επίσης να την εκτυπώσουν, έτσι ώστε να τη μοιράσουν σε άλλα άτομα του κύκλου τους που δεν κάνουν χρήση του Διαδικτύου.
2. Να την προσυπογράψουν, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας κατάλογος, ο οποίος θα δημοσιοποιηθεί εν καιρώ και θα ενημερώνεται διαρκώς με τα νέα ονόματα που θα προστίθενται. Για τον σκοπό αυτό, στείλτε μου με e-mail το ονοματεπώνυμο και το σταθερό τηλέφωνό σας (αυτό θα χρησιμοποιηθεί μόνο για επιβεβαίωση και δεν θα δημοσιευτεί), καθώς επίσης τον δήμο της κατοικίας σας.

Οποιαδήποτε πρόταση για συμπλήρωση της διακήρυξης αυτής με πρόσθετα «άρθρα» που να διαπνέονται από αυτό το πνεύμα είναι, φυσικά, ευπρόσδεκτη.

4 Σχόλια to “Ψηφίζω ΑΠΟΧΗ, νυν και Αιέν”

  1. αλέξανδρος ανδρουλάκης Says:

    Έτοιμος ήμουνα να πατήσω να σου στείλω το μέηλ αλλά…
    αυτό το τηλέφωνο και (ειδικά) ο δήμος στον οποίο ανήκω !!!
    Ξενίζουν ρε φίλε.
    Εγω είμαι υπέρ της αποχής και για τους λόγους που λες και για πολλούς άλλους.
    Ξέρεις όμως πως το απρόσωπο διαδύκτιο δεν είναι και να το εμπιστεύεσαι τυφλά.
    Με το σχόλιό μου έχεις αυτομάτως και αρκετά στοιχεία για μένα. Θέλω να πω πως δεν φοβάμαι τίποτα και δεν κρύβομαι. Στο μπλογκ μου δεν έχω ψευδόνυμο.
    Αλλά…
    Εξήγησέ μου γιατί θες το τηλέφωνο (που δεν έχω πρόβλημα και πλάκες να μου κάνεις) και – κυρίως – τον δήμο στον οποίο ανήκω (στον δήμο Αρκαδίου ανήκω)
    Λειτουργούν αποτρεπτικά κάτι τέτοια.

    • Αϊάσανθος Ίων Says:

      Σε καλωσορίζω, πρώτα-πρώτα, φίλε Αλέξανδρε.
      Οφείλω να σου πω ότι είσαι ο πρώτος που ενδιαφέρεται γι’ αυτήν τη «διακήρυξη» εδώ και δυόμισυ χρόνια, και θέλω γι’ αυτό να σε ευχαριστήσω πολύ. Μου έδωσες έτσι και την ευκαιρία να την ξαναδώ προσεκτικά και να επαναβεβαιώσω τον εαυτό μου ότι δεν είναι για πέταμα. Φυσικά, δεν υποστηρίζω ότι είναι πλήρης, και θα χαρώ να τη δω να εμπλουτίζεται με νέες παραγράφους και από άλλους συνιστολόγους. Άλλωστε, βλέπω και τώρα ότι είναι επαρκώς οριοθετημένη και δεν διατρέχει κίνδυνο να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της από προσθήκες νέων (και κοινής αποδοχής, εννοείται) παραγράφων.

      Θα σου εξηγήσω όσο μπορώ καλύτερα γιατί ζητάω τηλέφωνο και δήμο. Είναι μάλλον απλό: Θέλω οπωσδήποτε ο κατάλογος που θα σχηματιστεί να είναι απολύτως έγκυρος. Δεν με ενδιαφέρει να γίνει κάτι για πρόκληση εντυπώσεων. Έτσι, ζητώ το τηλέφωνο, ώστε να μπορεί να γίνεται επιβεβαίωση ότι ο φερόμενος ως υπογράφων είναι πράγματι αυτός, και να μη γεμίζει ο κατάλογος με ψεύτικα ονόματα. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο ζητάω και τον δήμο –και τώρα βλέπω, χάρη σ’ εσένα, ότι δεν έπρεπε να ζητάω το δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμένοι όσοι συντάσσονται με αυτήν τη «διακήρυξη», αλλά το δήμο κατοικίας–, γιατί ο σκοπός μου ήταν να μπορώ, από τα αρχικά ψηφία του τηλεφωνικού αριθμού, να ταυτοποιώ ότι πράγματι εκείνος που θα απαντούσε στην προς επιβεβαίωσιν τηλεφωνική μου κλήση είναι ο φερόμενος ως υπογράφων. Και τώρα, πάλι χάρη σ’ εσένα, βλέπω ότι χρειάζεται να διευκρινίσω ότι το τηλέφωνο πρέπει να είναι σταθερό. Θα τα κάνω αυτά αμέσως μετά.
      Πιστεύω να καταλαβαίνεις ότι προσπάθησα να ισορροπήσω ανάμεσα στην ανάγκη της εγκυρότητας και στο να μην είναι πολύ αποτρεπτικό. Γι’ αυτόν το λόγο δεν ζητάω ακριβή διεύθυνση. Άλλωστε, δεν πιστεύω ότι για να γίνει κάτι καλό χρειάζονται πάρα πολλοί!

      Όμως, δεν ζητάω αυτά τα στοιχεία μόνο για την αποφυγή των απατηλών εντυπώσεων, αλλά και για λόγους ασφαλείας. Διότι, όπως πολύ σωστά είπες κι εσύ, το διαδίκτυο δεν είναι και να το εμπιστεύεσαι τυφλά. Δηλαδή, θα μπορούσαν κάλλιστα μερικοί χαφιέδες, ή ό,τι άλλο συναφές, να στείλουν ψεύτικες υπογραφές, προκειμένου να βρουν κάποια στιγμή την ευκαιρία για να εξακριβώσουν τα πραγματικά στοιχεία όχι μόνο τα δικά μου, αλλά και όλων των άλλων έντιμων συμπολιτών μας θα είχαν υπογράψει μέχρι τότε. Γι’ αυτό, άλλωστε, γράφω ότι ο κατάλογος αυτός θα δημοσιοποιηθεί εν καιρώ.

      Εδώ τώρα μπαίνει το θέμα της δικής μου ανωνυμίας σ’ αυτό το ιστολόγιο. Σε καλώ να διαβάσεις πάλι την τελευταία παράγραφο της «διακήρυξης», κι ελπίζω τότε να με δικαιολογήσεις. Σκέφτηκα πολύ απλά ότι, προκειμένου να κάνω κάτι (όπως αυτό που σκιαγραφείται σ’ αυτή την παράγραφο – και να το κάνω όχι μόνος μου, δεδομένου ότι όλοι που θα το υπέγραφαν θα στρατεύονταν κι αυτοί στην ίδια υπόθεση), το οποίο θα πιάσει τόπο, είναι ανάγκη να διαφυλάξω, τουλάχιστον για ένα διάστημα, τα νώτα μου και να μην «καώ» από τον πρώτο καιρό. Και φαίνεται ότι σωστά το σκέφτηκα, διότι στον τελευταίο μήνα που επανήλθα εδώ κι ενεργοποιήθηκα «ζεστά» μετά από μιά διετία απουσίας, έχω δεχθεί τρεις-τέσσερεις συγκαλυμμένες απειλές. Πλησιάζει πάντως ο καιρός που θα αποκαλύψω τα πραγματικά μου στοιχεία· το αργότερο μέχρι τα μέσα Απριλίου θα το έχω κάνει, ίσως μάλιστα και πολύ σύντομα.
      Κι ένα τελευταίο για το θέμα της ασφάλειας. Ακόμα και μετά από αυτά που μόλις σου έγραψα, έχεις (όπως και ο καθένας) το δικαίωμα να μην πεισθείς για την ειλικρίνειά μου. Ίσως σκεφτείς ότι εγώ μπορεί στην πραγματικότητα να είμαι λιγόψυχος. Ακόμα και αυτό να αληθεύει, όμως, δεν πρέπει να διαφυλαχθούν οι υπόλοιποι που θα έχουν υπογράψει; Τι θα γίνουμε, μια χούφτα καμικάζι;

      Ολοκληρώνοντας, θέλω να ξανατονίσω την πρότασή μου να διαδοθεί αυτό το κείμενο με όλους τους δυνατούς τρόπους.
      Και κάτι ακόμα. Δεν έχω καμμιά εμμονή να παραμείνει ο κατάλογος αυτός, καθώς και η επιβεβαίωση των στοιχείων, εσαεί στα δικά μου χέρια. Θα μπορούσαν όλα αυτά, εάν εσυγκροτείτο μία συλλογικότητα, να περνούσε στα χέρια της, με δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου σε όλους τους συμμετέχοντες (αφού, εννοείται, κατοχυρώνονταν πρώτα οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλίδες). Έτσι θα απαλλασσόμουν κι εγώ από μία πρόσθετη υποχρέωση.

      Να είσαι καλά.

  2. αλέξανδρος ανδρουλάκης Says:

    Αγαπητέ
    με βάζεις τώρα σε λούκι να κάτσω να γράψω πράγματα που είτε είναι χιλιοειπωμένα και δεν βγάζουν πουθενά είτε να βρεθώ αμήχανος.
    Τέλος πάντων θα γράψω δυο λόγια γιατί με τρώει ο κώλος μου.
    Κατ΄αρχήν απο την απάντησή σου σα να διαγράφεται ένα (ακαθόριστο βέβαια) σχέδιο δράσης. Δεν το εξηγείς για να μπορώ κι εγώ να το κρίνω αλλά δεν ε΄χει σημασία. Να σου πω μόνο πως οι μορφές δράσης ή πάλης, αν τις δεις ιστορικά που έχουν καταλήξει; Θέλω να πω πως κάτι που έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, τι νόημα έχει να επαναληφθει και σήμερα; Πρέπει να είναι κάτι το εντελώς διαφορετικο. Δεν ξέρω τι μπορεί να είναι αυτό , αλλά το διαδύκτιο που δίνει μια δυνατότηα ανταλαγής απόψεων είναι πράγματι κάτι καινούριο που δεν υπήρχε παλιότερα και που ακόμα ίσως δεν έχουμε αντιληφθει όλες του τις δυνατότητες. Κι όχι μόνο αυτό αλλά δεν έχουμε δει ακόμα τις συνέπειές του στις γενιές που έρχονται. Εμείς δεν μεγαλώσαμε με το ίντερνετ. Το μάθαμε μεγάλοι. Οι εντελώς επηρρεασμένοι απο αυτό θα είναι όσοι γεννηθηκαν τα τελευταία 10- 15 χρόνια.
    Δεν ξέρω λοιπόν τι έχεις στο μυαλό σου ως «δράση» γι΄αυτό που υπερασπίζεσαι στο κείμενό σου και που συμφωνώ κι εγώ. Εγώ πάλι δεν ξέρω και τι δράση χρειάζεται. (έχεις διαβάσει Σαραμάνγκου; πχ. «περι τυφλότητας;»)
    Ακούγομαι ίσως λίγο απαισιόδοξος, αλλά στο ξαναλέω: δες τις μορφές πάλης, αγώνα, διεκδίκησης (όπως θες πέστο) τόσους αιώνες τώρα). Και δες και που είμαστε.
    Κάτι δεν έχει πάει καλά στους τρόπους διεκδικησης αγαπητέ
    γιατί οι καταγγελίες που κάνεις κι εσύ μέσα απο το παρών κείμενο, αλλά και άλλα παρόμοια, δε λένε παράλογα πράγματα. Κι ο πατέρας μου θα συμφωνούσε (είμαι σίγουρος δηλαδή πως συμφωνεί) και που ψηφίζει μια ζωή Ν.Δ. και που στο δημοψήφισμα για το βασιλιά είχε ψηφίσει υπέρ του βασιλιά!
    Λες πως θέλεις να κάνεις μια διασταύρωση στοιχείων για να είσαι σίγουρος πως δεν πρόκειται για προβοκάτορες κλπ.
    Προς τι;
    Κατ’ αρχήν και τη διασταύρωση να κάνεις, πάλι δεν μπορείς να είσαι σίγουρος πως δεν πρόκειται για προβοκάτορα.
    Έπειτα, γιατί τέτοια … πως να το πω; συνομοτικότητα; δεν είναι μάλλον κατάλληλη λέξη, αλλά δεν βρίσκω και την κατάλληλη. Απο το όνόμά μου βρίσκεις και τηλέφωνο και διεύθυνση.Άμα μάλιστα σου πω πως μένω στο Ρέθυμνο πας στο white pages του ΟΤΕ και τα βρίσκεις όλα όσα υπάρχουν στον τηλεωνικό κατάλογο.
    Και άντε και τα διασταυρώνεις.
    Τι θα τα κάνεις;
    Δε μου εξηγείς αγαπητέ το όραμά σου, και πως σκέφτεσαι να το διεκδικήσεις.
    Εντάξει το οραμά σου φαίνεται σε γενικές γραμμές. Αυτό που πολύ γενικά μπορούμε να πούμε «ένας καλύτερος κόσμος», ή αν το θές, «ο κόσμος»
    Αλλά πως;
    Είμαι 42 χρονών και θέλω ακόμα να τα γαμήσω όλα όπως όταν ήμουν 20, μόνο που τώρα έχω βάλει πάνω απο το κεφάλι μου πράγματα απο τα οποία δεν γίνεται να ξεφύγω εύκολα. Κι αυτό επειδή έχω αποφασίσει να ζω σε τούτη την κοινωνία κι όχι σε ένα βουνο με τ΄αγρίμια. Ονειρεύομαι άγρια αλλά ο ΟΤΕ (που λέγαμε) δεν πολυσκοτίζεται γι΄αυτό όταν μου κόβει το τηλέφωνο. Κι εγώ το κωλοτηλέφωνο το έχω ανάγκη.
    Να μην επεκταθώ σε τέτοια παραδείγματα, υπάρχουν αμέτρητα.
    Λες πως υπάρχει λόγος για την ανωνυμία σου (ενώ εσύ ζητάς απο μας ταυτότητα)
    Παρακάμπτω την αντίφαση και σου λέω πως ΔΕΝ υπάρχει λόγος για κανενός την ανωνυμία.
    Γιατί να κρυφτούμε κι απο ποιόν; Τι κάναμε; Ποιός μας καλλιεργεί ενοχικά σύνδρομα;
    Δεν ξέρω γιατί νοιώθεις πως απειλείσαι και τι κάνεις στη ζωή σου , αλλά ίσως θα πρέπει να το δεις λίγο αλλοιώς. Και πάλι όμως δενμπορώ να γίνω πιο συγκεκριμένος γιατί δεν γίνεσαι κι εσύ.
    Αν θες κουβέντα πιο … πριβέ, στείλε μου μέηλ.
    Πάντως για να ξεκαθαρίσω και τη δική μου θέση και τον δικό μου τρόπο … δράσης, μπες και στο μπλογκ μου να δεις και τι ρόλο βαράω.
    Εγώ προσπαθώ καλλιτεχνικά να εκφραστώ, έχοντας επίγνωση πως έτσι δεν αλλάζω τον κόσμο , αλλά αντιστέκομαι στο να αλλάξει ο κόσμος εμένα (προς το χειρότερο)
    Κι αυτό φίλε μου είναι μεγάλη ιστορία.
    Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο εύκολα πέφτεις στη λούμπα (ή και να μπορείς , δεν ξέρω)
    Αυτά τα…λίγα για την ώρα
    που άσχετα αν συμφωνείς ή διαφωνείς πιστεύω πως έχουν μεγαλύτερη αξία και απο το τηλέφωνόι μου και απο τον δήμο στον οποίο ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ.

    Υ.Γ. Στη μικρή κοινωνία που ζω το να μη ψηφίζεις έχει μεγάλο επαγγελματικό κόστος και το ΄χω πληρώσει (και το πληρώνω ακόμα) πολύ ακριβά. Δεν έχει σημασία τι ψηφίζεις. Καμία. Αρκεί να είσαι ψηφοφόρος. Εγω που διατυμπανίζω πως ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ, δεν το κάνω ως δράση, αγώνα, διεκδίκηση κλπ. αλλά ως στάση ζωής. Δεν είναι και του χαρακτήρα μου εξάλλου να λέω και ψέματα.
    Υ.Γ 2. Δεν ανήκω σε κάποια αναρχική ομάδα.Για την ακρίβεια, έχω τόσο χαθεί μέσα στις αναρχικές ιδέες όσο και μέσα στις προσωπικές μου αντιφάσεις. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως ακολουθώ μια εσωτερική μου πυξίδα. Κι ας μη ξέρω τι μου δείχνει.
    Να σαι καλά φίλε.

Σχολιάστε

