Η προσωπική μου αντιστροφή των πόλων συνετελέσθη

Αποκόπτομαι…

Ύστερα από τρεις συναπτές δεκαετίες, η θερμοκοιτίδα που με συνέπεια συντηρούσε τη φυτοζωή μου απεφάνθη ξαφνικά ότι δεν με ανέχεται άλλο.
Δεν θέλησα να της προβάλω τον παραμικρό αντίλογο, ώστε να μείνει με τη βολική γι’ αυτήν εντύπωση ότι η πρωτοβουλία της αποκοπής μου ήταν, αυτή τη φορά, δική της. Θα ηχούσε στ’ αυτιά της πολύ παράξενα εάν της έλεγα οτιδήποτε, και θα της ήταν τόσο οδυνηρό, όσο είναι ανέκαθεν η αμείλικτη, σαν την Αθηνά, αλήθεια για τους πάμπολλους εκείνους που την αποστρέφονται συστηματικά.

Μπορούσε, άλλωστε, να επικαλεστεί τους προσωπικούς της λόγους που την ώθησαν να καταλήξει σ’ ετούτη την ετυμηγορία της: λόγοι ασφαλείας. Και, τι παράξενο! Μόλις δύο ώρες πριν, με αφορμή το τηλεφώνημα από ένα φίλο μας ο οποίος έχει μείνει παραπληγικός επειδή «του άρεσε» να τρέχει σαν σίφουνας με τη μοτοσυκλετάρα του (εξήντα χρονών άμυαλος και βάλε…), είχα πει στη θερμοκοιτίδα μου ότι εμείς οι άνθρωποι που το μόνο που ξέρουμε καλά είναι να περπατάμε έχοντας τα πόδια επάνω και το κεφάλι κάτω, μπαίνουμε περιχαρείς σε χίλιους μύριους κινδύνους όταν πρόκειται για το «κέφι» μας, ενώ όταν πρόκειται για την ανάγκη να αναλάβουμε έναν κίνδυνο άξιο της ανθρώπινης υπόστασής μας, γινόμαστε λαγοί με χλευαστικά πηδηματάκια ανοησίας.

Πρέπει να ομολογήσω πως η μακρόχρονη συνύπαρξη μ’ ετούτον τον από αιώνων επιβεβλημένο, άδικο και παράλογο κανόνα, δηλαδή με την αναστροφή του άξονά μας, με βασάνιζε αφάνταστα. Τώρα που μονομιάς βρέθηκα να στέκομαι ανεμπόδιστος στη φυσιολογική και ορθή στάση του ανθρώπινου όντος, αισθάνομαι μία παραλυτική κόπωση κι εξάντληση, λες και ήμουν σ’ έναν πόλεμο αδιάκοπο. Έχω την ανάγκη να αποσυρθώ σ’ έναν γαλήνιο φιλόξενο τόπο, δεν ξέρω για πόσο καιρό, να βρεθώ μακριά από διενέξεις, έριδες, αντιπαλότητες και βλακώδεις μονομαχίες, οδομαχίες και πυροβολαρχίες, ώστε να αναλάβω και να επανέλθω ακμαίος, χρήσιμος στην κοινωνία μας.

Tι παράξενο! Εκεί που επί τρεις συναπτές δεκαετίες η θερμοκοιτίδα μου παρείχε στοργικά και απλόχερα σ’ εμένα τα κατ’ αυτήν πάντα –αλλά και κατ’ εμέ, αρκετές φορές, είναι κι αυτό αλήθεια–, εξασφαλίζοντάς μου έτσι μία διαρκή ανάπτυξη από το στάδιο του βρέφους στο στάδιο του νεογέννητου, εν συνεχεία του εμβρύου, της βλαστοκύστης και πάει λέγοντας, κατόρθωσε τελικά να ενδυναμώσει την αρχικώς ασθενικότατη αναπτυξιακή μου ορμόνη σε τέτοιο βαθμό, ώστε, στα περασμένα πενήντα πέντε μου, παρακαλώ, να φθάσω στο τελειότερο (μέχρι τώρα) στάδιο της πνευματικής, ψυχικής και σωματικής μου άνδρωσης.

Tι παράξενο! Ενώ σε όλα αυτά τα χρόνια, και παρ’ όλη τη διαρκώς εντεινόμενη αποανάπτυξή μου, ήμουν εγώ εκείνος ο οποίος, κουτσά-στραβά, είχε κατ’ επανάληψιν επιχειρήσει να ρίξει στο παρελθόν το από πλεξιγκλάς θερμοπερίβλημά του, και αυτή εκείνη η οποία έβρισκε πάντοτε τους τρόπους ώστε να με αποτρέπει, τώρα, στην τελική μεγάλη πράξη, αυτή άνοιξε μόνη της τη θυρίδα εξόδου. Κι ακόμη, ενώ όλες εκείνες τις φορές μού έβγαινε η ψυχή μέχρι να πάρω τη μισερή απόφαση, τώρα που θα έπρεπε κανονικά να γίνω πελιδνός από το φόβο μου μπροστά στην ορθάνοιχτη θυρίδα, ένοιωσα πιο άτρομος παρά ποτέ.

Αποκόπτομαι…

… ΚΑΙ ΑΚΕΡΑΙΩΝΟΜΑΙ

Ετικέτες:

3 Σχόλια to “Η προσωπική μου αντιστροφή των πόλων συνετελέσθη”

  1. η σκια σου Says:

    24 ωρες…

  2. Μια χούφτα πρωταπριλιάτικες αλήθειες « Έστε Άξιοι Says:

    […] δηλαδή τρεις μέρες αφότου έλαβα την τελευταία απειλή κατά της ζωής μου– η φαεινή ιδέα να σας παρουσιάσω τον εαυτό μου έτσι […]

  3. ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ… ΜΙΑ ΖΩΗ… ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ… « Έστε Άξιοι Says:

    […] φορέσω κολάρο!” Ήταν ακόμα η εποχή που η ευλογημένη θερμοκοιτίδα μου δεν απεργούσε ως […]

Σχολιάστε

